YouTube допринася 15 милиарда долара годишно за Google

От Редакция 04 Фев 2020 222 преглеждания

Google генерира близо 5 милиарда долара рекламни приходи през последните три месеца, разктиват от компанията, като част от доклада за печалбите на фирмата Alphabet за четвъртото тримесечие. Това е първият доклад на току-що назначения изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай, който пое позицията в края на миналата година, след като съоснователите Лари Пейдж и Сергей Брин се оттеглиха от ежедневните си задължения и по-рано повишиха Пичай. 

От Google съобщават, че за изминалата година YouTube достига, 15 млрд. долара, което е приблизително 10 % от всички приходи за Google. Тези цифри правят рекламния бизнес на YouTube почти една пета от размера на Facebook и повече от шест пъти по-голям от този на Amazon.

Отделно Google твърдят, че YouTube има повече от 20 млн. абонати в своите оферти - Premium и Music Premium, както и повече от 2 млн. абонати на своята платена телевизионна услуга. От Alphabet твърдят, че приходите от тези продукти спадат към категория „други“, която е реализирала 5,3 млрд. долара през последното тримесечие. Това прави трудно да се прецени представянето на всеки един продукт включен в тази категория.

Като цяло Alphabet реализира приходи от 46 млрд. долара през последното тримесечие на 2019 г., което е с 17% по-високо спрямо 2018 г. Почти 10,7 млрд. долара от това е печалба, твърдят от компанията. Търговският бизнес на Google остава най-големият източник на приходи от разрастващата се империя на Alphabet, който печели $ 27,2 млрд. за тримесечието.

Източник: https://www.theverge.com/