Facebook се опитва да поясни повече за насочването на рекламите към потребителите

От Редакция 12 Юли 2019 73 преглеждания

Facebook добавя нови инструменти, за да осигури по-голяма прозрачност за това, защо потребителите виждат определени реклами и съдържание.

От компанията информират, че въвеждат две промени. Първо, когато изберете опция „Why am I seeing this ad? “, в рекламата ще получите повече информация. До момента „Why am I seeing this ad? “ акцентираше върху една или две от най-подходящите причини поради, които виждате определена реклама, като например демографска информация или че може да сте посетили даден уебсайт. Сега ще видите по-подробно разяснение на причините. Също така ще бъде по-ясно откъде идва тази информация.

Потребителите ще имат възможността да проследят как техните интереси, местоположение, демографска информация и минало посещение на уебсайта, се използват от рекламодателя за насочване. Ако не харесвате това, което виждате, можете да коригирате интересите си във Facebook или да кликнете върху секцията „What you can do? “, която ще посочи опции като блокиране на всички реклами от този рекламодател или ограничаване на личните данни това се споделя от трети страни.

Говорейки за трети страни от Facebook информират, че ще показват повече и за фирмите, които качват информация насочена към вас, като разделят рекламата на два раздела - един, който показва рекламодатели, използващи определена информацията за вас, за да пуска реклама през последните седем дни, и друг за фирми, които имат споделени списъци с данните ви и са използвали тези данни, за да ви покажат своята реклама през последните седем дни.

Това е само една от многото стъпки, предприети от Facebook наскоро за увеличаване на прозрачността, тъй като е изправена пред регулаторен контрол.

Източник: https://techcrunch.com/