Facebook групите – полезни маркетинг съвети и трикове от Иво Илиев

От Редакция 09 Юли 2019 100 преглеждания

Иво Илиев е практик в сферата на дигиталния маркетинг и комуникации от 2002г. Управител е на дигитални агенции InteractAGE, METAMARK и Interactive AGE, където той и екипът му имат удоволствието да работят над разнообразни кампании за международни и регионални клиенти като: Raiffeisenbank, TEVA, Generali, NIVEA, Eucerin, Ford, Clinique, NOKIA, Stepin2Nature, CashCredit и много други.

В настоящата статия той разглежда Facebook групите и как да ги използваме в нашата маркетинг стратегия.

Нека започнем с:

  • Кандидатстване за влизане в групата с изпращане на е-мейл

Вероятно знаете, че може да настроите няколко въпроса, които да бъдат зададени на хората, които искат да станат членове на групата? Един от тези въпроси може да е покана за присъединяване към e-mail бюлетин. Например: „Добавете своят е-мейл адрес в полето по-долу, ако желаете да ви изпращаме безплатни съобщения с полезна информация или промоции от нашата бизнес дейност. Обещаваме да не ви спамим. Ако не желаете да добавите мейл – напишете само @ в полето.“

  • Анкетиране и профилиране при влизане

Подобно на горния съвет – тук използвате полетата с въпроси, за да профилиране новите си членове. Например може да ги попитате от каква група продукти или услуги се интересуват, какво очакват да видят като content в групата и пр.

  • Линкове към други social профили и източници на информация в описанието на групата и cover-а

Става дума за „About“ частта с описание на групата. Като цяло в тази част практиката ми показва, че може би е най-добре да запишете кратки и ясни отговори на следните въпроси: Какво е съдържанието и тематиката. Най-вече списък с темите от съдържанието на групата; „Може и не може“ в групата, т.е. кратки правила какво може да се прави и какво не може в групата ви;

  • Прапратки към други дигитални източници

Наблюденията ни са, че това често се пропуска, но е важно, тъй като в групата се очаква да ви влиза трафик, който е сериозно заинтересован от дейността или тематиката ви.

Не забравяйте да добавите линкове до всичките си профили – в инстаграм, фейсбук страница, linkedin и пр. социалки; сайтове, landing страници и др. Важно! Не добавяйте линкове във въпросите към нови членове – не работят и не генерират почти никакви leads (съдейки от практиката ни с групи над 20 000 души в България и чужбина).

Какво още споделя Иво Илиев можете да прочетете в ivosiliev.com