Apple Watch задминава швейцарската часовникова индустрия

От Редакция 06 Фев 2020 435 преглеждания

За изминалата година Apple Watch не е само най-продавания smartwatch, но и накара швейцарската часовникова индустрия да се засрами, това сочат новите оценки на продажбите, изготвени от Strategy Analytics. Докладът показва, че доставките на Apple са близо 31 млн. бройки през 2019 година, което е с 36% повече от предходната. Швейцарската часовникова индустрия, включваща марки като Swatch  и TAG Heuer, e доставила приблизително 21,1 млн. бройки, което с 13% по-малко, показва Strategy Analytics.

Apple не реализира конкретни продажби на Apple Watch в своите тримесечни приходи, Strategy Analytics достига до тази информация събирайки данни от партньори на дребно и други доставчици. „Аналоговите ръчни часовници остават популярни сред по-възрастните потребители, но по-младите купувачи се насочват към smartwatch“, пише Нийл Маустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.

Според анализатора на Strategy Analytics Стивън Уолцер, „Традиционните производители на швейцарски часовници, като Swatch и Tissot, губят войната за smartwatch. Apple Watch доставя по-добър продукт чрез по-дълбоки канали за търговия на дребно и е привлекателен за по-младите потребители."

Apple Watch е лидер на пазара в категорията smartwatch от много години. През 2017 година също надмина швейцарската чаовникова индустрия по тримесечни продажби, но изминалата 2019г. е първата пълна година, когато продуктът изпреварва своя аналогов конкурент, отбелязва MacRumors.

Източник: https://www.theverge.com/